porno

777 720 760  |  24@anonyme.cz  |  Sukova třída 1556, Pardubice

Anonyme | Rychlý způsob jak na ukazatele KPI
anonyme, internet agency, ecommerce, marketing, akvizice, retence
2205

Rychlý způsob jak na ukazatele KPI

 
Rychlý způsob jak na ukazatele KPI
Autor: Roman Smíšek Rubrika: Články
Nejčastější způsob nahlížení na ukazatele KPI je v excelovském formátu. Odpovědný pracovník přepíše jednou měsíčně data z Google Analytics, event. z jiných nástrojů, do xlsx sešitu. V lepším případě jsou data vkládaná automaticky přes API rozhraní. Tento způsob má řadu nevýhod:

  • Data jsou aktualizovaná pouze jednou měsíčně.
  • Sešit obsahuje příliš detailní informace, kterým nemusí každý rozumět.
  • Nad výsledky se většinou schází pouze management, řadoví pracovníci nemají k důležitým informacím přístup.

KPI Dashboard

Elegantním řešením KPI Dashboard, který jsme naprogramovali pro jednoho našeho zákazníka. Jedná se o webovou aplikaci, která přes API rozhraní jednotlivých systémů (Google Analytics, MailChimp, ERP systém, …) převezme data v reálném čase a zobrazí je na LCD televizoru umístěném v kanceláři (ideálně tam, kde se koncentruje marketingové a produktové oddělení). Samozřejmostí je přístup z webového prohlížeče, například z domova.

Dashboard je tvořený několika obrazovkami, které za sebou rotují v předem nastavených intervalech. Počet a obsah obrazovek závisí na vašich potřebách, ne každá firma potřebuje sledovat například výkon tištěné inzerce. Součástí Dashboardu je administrace, ve které se nastavují plánované KPI na daný měsíc. Díky tomu lze srovnávat aktuální výkon vůči plánu.

Obrazovka č. 1: E-commerce za posledních 30 dní

První obrazovka poskytuje náhled na vývoj klíčových KPI za posledních 30 dní:

  • Počet objednávek.
  • Konverzní poměr.
  • Průměrná cena objednávky.
  • Obrat.

Zároveň je zmíněno TOP 5 za posledních 30 dní:

  • 5 nejprodávanějších produktů.
  • 5 kategorií s největším počtem prodaných produktů.
  • 5 zdrojů, které vygenerovaly největší obrat.

Ukazatele KPI 1

Obrazovka č. 2: Návštěvy a emaily

Druhá obrazovka nabízí informace o návštěvách za posledních 30 dní:

  • Počet návštěv.
  • Složení návštěv (noví versus vracející se).
  • Průměrný počet shlédnutých stránek za návštěvu.
  • Míru opuštění.

Na obrazovce jsou zmíněny KPI ze dvou naposledy odeslaných mailingů:

  • Obrat.
  • Počet objednávek.
  • Počet uživatelů, kteří se odhlásili z odběru.
  • Poměr přečtených a nepřečtených mailingů.

Ukazatele KPI 2

Obrazovka č. 3: Produkty a marže

Obrazovka číslo 3 obsahuje:

  • Celkový počet produktů.
  • Průměrnou marži.
  • Počty produktů v hlavních kategoriích.

Ukazatele KPI 3

Obrazovka č. 4: Plánované versus reálné KPI

Obrazovka číslo 4 patří k nejdůležitějším. Nabízí srovnání reálných a plánovaných KPI v daném měsíci:

  • Návštěvy.
  • Míra opuštění.
  • Poměr nových versus vracejících se návštěv.
  • Počet stránek na návštěvu.
  • Konverzní poměr.
  • Počet objednávek.
  • Celkový obrat.
  • Průměrná výše objednávky.

Ukazatele KPI 4

Obrazovka č. 5: Srovnání cen

Na obrazovce číslo 5 je srovnání cen.

  • Vaše cena.
  • Procentuelní srovnání vůči nejlevnější konkurenci.
  • 3 nejlevnější konkurenční eshopy.

Data lze vyexportovat do csv souboru a dále s ním pracovat například v aplikaci Microsoft Excel.

Ukazatele KPI 5

27 Zář 2013 Žádné komentáře

Štítky: