porno

777 720 760  |  24@anonyme.cz  |  Sukova třída 1556, Pardubice

Anonyme | RTB (Real Time Bidding)
anonyme, internet agency, ecommerce, marketing, akvizice, retence
3548

RTB (Real Time Bidding)

 

RTB je zkratka anglických slov Real Time Bidding, v překladu Nabídky koupě v reálném čase. Jedná se o technologii nákupu displejové reklamy formou aukce. Tato technologie se většinou používá jako výplň u nevyprodaných reklamních ploch. To znamená, že pokud reklamní systém při načtení stránky nemá po ruce přímo prodanou reklamu, předá reklamní pozici tzv. SSP (supply side platform). SSP je program, který uspořádá aukci – nabídne možnost zobrazení reklamy tzv. DSP (demand side platform). DSP je program, který umožňuje inzerentům nahrávat reklamní bannery a definovat ceny, které jsou ochotni za zobrazení banneru nabídnout. DSP vybere klienta, který nejlépe vyhovuje požadavkům SSP a zároveň nabízí nejvyšší cenu. Na SSP pak je, aby z nabídek jednotlivých DSP vybralo tu nejvyšší a zobrazilo reklamu. Celá tato aukce proběhne za zhruba 100 milisekund. Uživatel si při načítání stránky ani nevšimne, že nějaká aukce proběhla.

Výhodou RTB je pokročilá možnost cílení. Nejde tolik ani o to, na jakých stránkách se reklama zobrazí, ale komu se zobrazí. DPS platformy, do kterých inzerent nahrává reklamní bannery, sbírají data o chování zákazníků daného inzerenta. Ví například, které kategorie na e-shopu navštívil nebo jaké zboží si koupil. Každému inzerentovi se proto překládá reklamní banner šitý na míru. Výhodou je i rychlost, kterou lze reklamní bannery pustit do oběhu. Odpadá komunikace s médiem nebo reklamní agenturou, reklamní bannery si může inzerent nahrávat sám do DSP.

Na trhu existuje několik DSP platforem, které se od sebe liší řadou vlastností. Jejich výběru je proto věnovat náležitou pozornost.