porno

777 720 760  |  24@anonyme.cz  |  Sukova třída 1556, Pardubice

Anonyme | Jak se hledá název firmy?
anonyme, internet agency, ecommerce, marketing, akvizice, retence
718

Jak se hledá název firmy?

 
Jak se hledá název firmy
Autor: Roman Smíšek Rubrika: Články
Název firmy patří k nejdůležitějším prvkům firemní komunikace. Podle názvu si lidé firmu pamatují. Název firmy se uvádí v obchodním rejstříku, vychází z něj logo, komunikuje se na firemních aplikacích. Případné změny jsou proto složité a drahé, z čehož vyplývá rada, abyste hledání věnovali náležitou pozornost. Než si vyzkoušíte, že hledání názvu není až tak jednoduché a ozvete se nám, můžou vám pomoc tato základní pravidla a jeden příklad z praxe.

Základní pravidla

Název firmy by měl být:

  • Originální.
  • Snadno vyslovitelný.
  • Zapamatovatelný.
  • Skloňovatelný.
  • Vztažený k předmětu podnikání.
  • Hravý.

Originalita

Název firmy by měl být originální. Nejen z právního (výjimkou mohou být firmy podnikající v jiné oblasti), ale i z obchodního hlediska. Název firmy by měl v zákazníkovi evokovat myšlenku na jednu konkrétní firmu, nikoliv pět dalších. Přeneseně řečeno se toto týká i firem s názvem snadno zaměnitelným. Všimli jste si někdy, kolik názvů firem končí na -ex?

Snadná vyslovitelnost

Vyvarujte se používání hlásek, které jsou pro vaše zákazníky těžko vyslovitelné. Pokud například podnikáte v zahraničí, za ř vám nikdo nepoděkuje.

Zapamatovatelnost

Název firmy by měl obsahovat jednoduchá, snadno zapamatovatelná slova. Čím více je název zapamatovatelný, tím méně peněz bude potřeba na brandovou reklamu.

Skloňovatelnost

Čeština je jazyk, ve kterém se skloňuje o sto šest. Pokud je název vaší firmy Zeus, připravili jste pro zákazníky slušný hlavolam. Nabízí to Zeus, bez Dia se neobejdeme, zajedu k Diovi, psali o Diovi, podepíšeme smlouvu s Diem. Uf.

Vztah k předmětu činnosti

Je rozhodně plus, když je z názvu firmy patrné, čím se firmy zabývá. Pravdou je, že ne pokaždé lze toto pravidlo dodržet.

Hravost

Hravost je třešnickou na dortu. Pokud se vám podaří nalézt název, který je hravý, položíte základ celému vizuálnímu stylu. Příkladem hravého názvu je námi navržený název truhlářství SPAL TO.

Pro pana Tomáše Spálenského, truhláře, jsme hledali název firmy. Vydali jsme se jednou z možných cest, jména majitele. Z počátečních písmen příjmení a jména (SPÁLenský TOmáš) jsme dali dohromady název firmy SPAL TO. Hravý název jsme doplnili o slogan “a pořiď si novej”. Položili jsme tak základy komplexnímu vizuálnímu stylu, ze kterého lze vycházet při návrhu reklamní grafiky (hrátky s ohněm), psaní textů (hoří to? volejte) nebo výběru propagačních předmětů (zapalovače). Prohlédněte si webové stránky SPAL TO ›

Víte, že…

Víte, že slovní spojení „název firmy“ hledá ve vyhledávači Google průměrně 220 lidí měsíčně? Pokud zadáte toto spojení do vyhledávače, zobrazí se vám odkaz na naše stránky na první stránce výsledků vyhledávání. Pomůžeme i vám s optimalizací stránek pro vyhledávače, tzv. SEO.

Kontaktujte nás ›
30 Kvě 2013 Žádné komentáře